Campagnebeeld EU campagne kalfsvlees

Anthony Snoeck zet schouders onder campagne voor Europees Kalfsvlees

Nieuws

|

06 May 2019

Kalfsvlees is een echt paradepaardje van ons gastronomische erfgoed en de recepten op basis van kalfsvlees zijn onlosmakelijk verbonden met de Europese culinaire cultuur: blanquette, escalope Milanese, kalf marengo ... Om het belang en de uitzonderlijke eigenschappen te benadrukken, heeft Europa besloten een campagne ter promotie van kalfsvlees te co-financieren voor de komende 3 jaar in België, Frankrijk en Italië.

Anthony Snoeck, chef van restaurant Volta

Anthony Snoeck, chef van restaurant Volta

Kalfsvlees, 1 goed idee voor 1000 goede ideeën

Belgen houden van lokaal vlees en maar liefst 85% van het Europees kalfsvlees wordt geproduceerd in Nederland, Frankrijk, Italië en België. Kalfsvlees is niet alleen lekker, het past ook in een gezond voedingspatroon en u kunt er eindeloos culinair mee variëren. Kalfsvlees verdient dan ook een plekje op het menu van ieder Belgisch gezin.

De campagne ‘Kalfsvlees, 1 goed idee voor 1000 goede ideeën’ wordt in België uitgerold vanaf mei 2019. Jong Keukengeweld chef Anthony Snoeck van restaurant Volta in Gent, zet zijn schouders onder de campagne. Samen met een Italiaanse en Franse chef is hij het gezicht van een grote onlinewedstrijd en zet hij originele recepten met Europees kalfsvlees op zijn menu. Anthony licht toe waarom hij meewerkt aan de campagne: “Ik werk heel graag met lokale producten en de kwaliteit van het kalfsvlees dat wij in Europa kweken is werkelijk top! Kalfsvlees is heerlijk mals en heeft een heel specifieke smaak waarmee ik écht graag experimenteer in mijn keuken. Je kan met kalfsvlees zoveel fantastische gerechten op tafel toveren en je gasten keer op keer verrassen."

De Jong Keukengeweld chef kookt het liefst van al met vlees, dat nog steeds de hoofdrol krijgt in zijn menu. Hij staat met heel veel respect voor het dier in zijn keuken en gebruikt alles, van kop tot staart. Anthony vertelt: "Ik ben een absolute fan van vlees, ik kan me daar als chef helemaal in verliezen. Vlees heeft dan wel voor sommige consumenten een negatieve bijklank gekregen, maar ik kan je verzekeren dat ik steeds weet waar mijn vlees vandaan komt, of het dier goed geslacht is, …  Gasten van Volta kunnen rekenen op topvlees.“ Anthony’s absolute favoriete gerecht met kalfsvlees is Kalfskop en tortue, vaak koud verkocht bij de slager voor op de boterham.

 "Ik werk heel graag met lokale producten en de kwaliteit van het kalfsvlees dat wij in Europa kweken is werkelijk top! Je kan met kalfsvlees zoveel fantastische gerechten op tafel toveren en je gasten keer op keer verrassen."

Voor de Europese campagne bedacht Anthony vijf originele recepten met kalfsvlees. Laat u inspireren op www.gekopkalfsvlees.be want kalfsvlees is 1 goed idee voor 1000 goede ideeën.

Kalfstartaar Voltastyle

Kalfstartaar Volta style

Campagnebeeld EU campagne kalfsvlees